کنتیننتال از وسیله آزمایشی ترمز لاستیک خود رونمایی کرد.




کنتیننتال از وسیله آزمایشی ترمز لاستیک خود رونمایی کرد.

کنتیننتال از وسیله آزمایشی بدون راننده و کاملاً الکتریکی جدید خود با هدف کاهش بیشتر مسافت ترمز برای بهبود ایمنی و اندازه‌گیری عملکرد ترمز لاستیک‌ خودروهای سواری رونمایی کرد.

این خودرو بنام Analytic Vehicle AIBA) AVA ) در میدان آزمایشگاهی بنام (Contidrom) در نزدیکی هانوفر آلمان واقع است، تست میشود. این میدان آزمایشگاهی به سازنده تایر این امکان را می‌دهد تا بر روی آزمایش‌های مشخص شده از جمله ویژگی‌های اصطکاکی لاستیک‌ها در حین تمرینات ترمز در جاده‌های خشک و مرطوب نظارت ‌کند.

در سال 2013، Contidrom عنوان "محل اثبات سال" را توسط هیئت داوران بین المللی جایزه بین المللی فناوری تست خودرو دریافت کرد. بسیاری از مشتریان و تولید کنندگان صنعت خودرو، آن را به عنوان معیار مهمی در این صنعت در نظر می گیرند. این آزمایشگاه در مساحتی بالغ بر 160 هکتار، هر موقعیت قابل تصوری را برای آزمایش تایر فراهم می کند.

گفتنی است، در این میدان از یک مسیر ده کیلومتری با سطوح جاده­ای متنوع از جمله: جاده پوشیده شده از آب، پیچ‌ و خم های حاشیه‌ای، سرعت بیش از 250 کیلومتر در ساعت به دست می‌آید. علاوه بر این، مسیرهایی نیز برای آزمایش عناصر شاسی نیز وجود دارد.

دکتر بوریس مرگل، رئیس بخش تحقیق و توسعه در بخش گروه تایرهای کنتیننتال گفت: "خودروی تحلیلی AVA به ما کمک می کند تا عملکرد تایرهای درجه یک خود را با جزئیات بیشتر تجزیه و تحلیل کنیم و آنها را به طور سیستماتیک توسعه دهیم. انتقال نیرو بین لاستیک و سطح جاده برای عملکرد ترمز لاستیک تعیین کننده است. عملکرد لاستیک در هنگام ترمزگیری ،پیچیدن یا هنگام تغییر جهت برای ایمنی وسیله نقلیه ضروری است. به همین دلیل، ما تلاش زیادی می کنیم تا لاستیک های خود را با دقت هر چه بیشتر تجزیه و تحلیل کنیم."

برای تست ترمز لاستیک، AVA با کمک یک درایو خطی الکترومغناطیسی که از تکنولوژی مدرن ترن هوایی درست شده است، تا سرعت آزمایشی 65 کیلومتر در ساعت شتاب می گیرد. پس از افزایش سرعت، چندین آزمایش ترمز کاملاً خودکار انجام می شود. سیستم درایو AVA مجهز به دو محور الکتریکی است که توسط یک باتری با کارایی بالا تغذیه می شود. با تولید حداکثر گشتاور بالا، AVA می تواند سرعت ثابتی را ارائه دهد در حالی که لاستیک های آزمایشی روی محور سوم به طور سیستماتیک ترمز میگیرند.

سیستم ترمز یکپارچه AVA به فناوری Brake-by-Wire از بخش تجاری خودرو کنتیننتال مجهز شده است. برخلاف سیستم های ترمز هیدرولیک معمولی، سیگنال ترمز به صورت الکترونیکی منتقل می شود. واکنش ترمز بسیار سریع و دقیق است که برای آزمایش یا اندازه گیری دقیق ضروری است و امکان تست ها و اندازه گیری های قابل تکرار و دقیق را فراهم می کند.

ملیتس زیگاکیس؛ مسئول تست جهانی لاستیک کنتیننتال توضیح داد: AVA ما انتقال نیرو بین لاستیک و سطح جاده را تعیین می کند. با پیشرفته ترین فناوری اندازه گیری، ما تمام نیروهایی را که بین لاستیک و سطح جاده در هنگام ترمزگیری اعمال می شود اندازه گیری می کنیم. ما می‌توانیم لاستیک‌های خود و ترکیب‌های مختلف آن‌ها را با دقت بیشتری مقایسه کنیم و آن‌ها را برای کاربردهای ویژه‌شان بهینه کنیم.

AVA شرکت کنتیننتال در آنالایزر ترمز داخلی خودکار استفاده می شود.  فضای تهویه‌شده سالن آزمون دارای حداکثر پنج سطح جاده است که می‌توان آن‌ها را به صورت هیدرولیکی تعویض کردو سالانه تا 100000 تست ترمز را می توان در جاده های خشک، مرطوب یا حتی یخ زده انجام داد.

در مجموع، مدل‌های جدید تایر کنتیننتال برای مسافتی معادل 25 میلیون کیلومتر در سال در بستر و مسیرهای آزمایشی تست می‌شوند. این تلاش بزرگ برای کیفیت برتر تایرهای کنتیننتال فراهم شده است.


منبع خبر: https://www.continental.com/en/press/press-releases/


لینک ویدئو آپارات: https://www.aparat.com/v/B16pF


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0